Kongres Rakyat Pandan 2016, Berjaya.

Kongres rakyat Pandan 2016

Tujuan artikel ini semata mata bagi menafikan dakwaan pihak yang tidak bertanggungjawab  kononnya kongres rakyat Pandan 2016 yang berlangsung malam tadi tidak mendapat sambutan, setakat 200 orang yang hadir. Tipu lah, itu dakwaan yang tidak benar.

Hakikatnya kongres itu mendapat sambutan yang hangat macam pisang goreng di anggarkan lebih dari 3000 orang yang hadir tidak mengira fahaman politik. Lihat gambar.

Dr M dalam ucapannya membayangkan negara ini akan binasa gara gara pentadbiran PM Najib Razak yang terkeluar dari landasan memperjuangkan rakyat yang membuat negara ini tergadai.

(Kongres rakyat aka deklarasi rakyat adalah gerakan mendesak PM Najib Razak supaya berundur secara hormat)

Kalau benar berkeyakinan tinggi bahwa UMNO yang ada sekarang masih mendapat sokongan jitu dari ahli UMNO dan lapisan rakyat biasa tidak usah merasa takut dan bimbang. Biarkan Dr M berceramah ke pelosok negara, jangan juga manipulasi kejadian yang berlaku, laporkan perkara yang sebenar, dalam masa yang sama edarkan pekeliling yang melarang ahli UMNO dari menghadirinya. Kita tengok apa yang berlaku.

Sesungguhnya Dr M menyedari bahwa masa depan negara ini tidak terletak di tangan ahli UMNO tapi rakyat biasa sebab itulah dipanggil deklarasi rakyat.

Tapi ada pula, asyik tampil dengan idea lapuk mereka, pecat dan pecat. Pada masa yang sama mengata gerakan Dr M sebagai tidak mendapat sambutan. Bikin hairan. 😉

Kalau Dr M, Muhyiddin dan Mukhriz tidak berpengaruh biarkan saja mereka.

Ada berani.?

image

image

image

Kihampau Tohoh

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s